lørdag, november 10, 2007

Berlingske udfordringen

Ja, nu skal jeg ikke overskygge Stan´s vigtige meddelelse, men på Jobbes brok og opfordring offentliggør jeg løbende vores individuelle resultater i Berlingske Tidende Udfordringen. Jobbe brokkede sig over, at resultaterne hos dem jeg har udfordret ikke kan ses hos ham. Det siger jo sig selv, at det kun er mig, der kan se resultaterne hos de forskellige, da det er mig, der har udfordret - jeg ville jo heller ikke kunne se fx Emils resultater, hvis Ask havde udfordret ham...
MEN lad det nu ligge, jeg skriver løbende ind, hvad folk har fået (dem som I kender, jeg har udfordret).

Stan:
runde 1: 10 korrekte svar = 100%
runde 2: 8 korrekte svar = 90%
runde 3: 9 korrekte svar = 90%
runde 4: 5 korrekte svar = 80%
runde 5: 7 korrekte svar = 78%
runde 6: 9 korrekte svar = 80%

Jobbe:
runde 1: 10 korrekte svar = 100%
runde 2: 8 korrekre svar = 90%
runde 3: 5 korrekte svar = 77%
runde 4: 9 korrekte svar = 80%
runde 5: 7 korrekte svar = 78%
runde 6: 8 korrekte svar = 78%

Ask:
runde 1: 8 korrekte svar = 80%
runde 2: 8 korrekte svar = 80%
runde 3: 6 korrekte svar = 73%
runde 4: 5 korrekte svar = 68%
runde 5: 8 korrekte svar = 70%
runde 6: 7 korrekte svar = 70%

Kat:
runde 1: 8 korrekte svar = 80%
runde 2: 6 korrekte svar = 70%
runde 3: 6 korrekte svar = 67%
runde 4: 2 korrekte svar = 55%
runde 5: 7 korrekte svar = 58%
runde 6: 7 korrekte svar = 60%

Sluttie:
runde 1: 7 korrekte svar = 70%
runde 2: 8 korrekte svar = 75%
runde 3: 6 korrekte svar = 70%
runde 4: 6 korrekte svar = 68%
runde 5: 8 korrekte svar = 70%
runde 6: 8 korrekte svar = 72%

Datoer for rundestart:
runde 2: 12 nov.
runde 3: 19 nov.
runde 4: 26 nov.
runde 5: 3 dec.
runde 6: 10 dec.
runde 7: 19 dec.

Det er muligt at udfordre andre helt frem til 6. runde.

42 kommentarer:

Jobbe sagde ...

Ja det var nu ikke for at lægge Stan boller på is, men det jeg brokkede mig over var at man ikke kan se/invitere andre som allerede er blevet udfordret, eller fx samles i en pulje, som det er set så mange andre steder. Der er jo set eksempler på at folk har de samme venner. Utroligt at et bladhus som Berlingske på den måde kaste smuds på selv...

Ronnie sagde ...

Hov hov, unge hedspore, nu ikke så kradsbørstig. Berlingske Tidende, eller Tanten, som vi kaldte den, er skam et udenmærket og lødigt tidsskrift. Helt ulig Politiken, Land & Folk og hvad i røde lejesvende nu ellers måtte besudle det nationale sindelag med. Vi fra højre forlanger en øjeblikkelig opstrammer. Kort hår, ingen rygning og så er det ellers ud at lave noget. Det dersens internat er vist ikke noget som er sundt for den unge mands hjerne. En sund sjæl i et sundt legeme, som vi altid sagde til Konservativ Ungdoms Idræt.

Ronnie sagde ...

Jeg vil gerne på det kraftigste tage afstand fra hvad jeg lige har sagt, jeg mente det naturligvis ikke, men er jo ny i SF og anede ikke ligge hvad vores politik er. Iøvrigt vil jeg godt gøre det klart at jeg går ind for en flad skat på 100%, det manglede da bare.

Ronnie sagde ...

Til Jobbes kommentar:
Mine boller (eller rettere den ene plus lidt af den anden) er faktisk lagt på is.

Hvorfor skal Jobbe iøvrigt stå øverst, ikke at jeg er barnlig, men ret beset, så burde det da være mig, det burde det altså.

Ronnie sagde ...

Og måtte jeg så iøvrigt lige komme med en kommentar til det faktum, at det er os to gamle syge mænd, som ligger i spidsen. Det var den slags vi lærte dengang vi var unge. Kan godt være du er syg og lige er blevet eller skal opereres, men det er ingen undskyldning for ikke at excellere i alt hvad du foretager dig.

Sluttie sagde ...

Jeg har bare listet vores navne sådan som de er stillet op i Berlingske, men det skal da ingen hindring være, SELVFØLGELIG skal Stan da lægge øverst.

Ronnie sagde ...

Haha, tag den geezer.

Ask sagde ...

man kunne jo også tage det som om, at det er de to sørgelige gamle mænd, der ikke har ande at tage sig til i aftentimerne, end at sidde og studere ligegyldig paratviden, der ligger i spidsen. Altså bare en anden mulighed, jeg er jo ikke dommer i det spørgsmål

Ronnie sagde ...

Burde du ikke tage på arbejde, så man kunne komme igennem til jeres elendige Call-girl-center.

Jobbe sagde ...

Hør Hov ! hvad er nu det... hvorfor skal Stan nu stå øverst, hvis det ikke bliver rettet tilbage omgående udvider jeg mit stadion i Hattrick så det atter blir størst.... og JA os i 7. division kan financiere den slags :-)

Ronnie sagde ...

Pfft, du er jo langt efter stadionmæssigt, så bare kom an. Jeg har sparet op til fremtiden, din fortid.

Mit navn skal nu, og i al evighed stå øverst. Amen.

Jobbe sagde ...

Ha ha... dig spare op ! den var go... bygger mit stadion til 50.000 bare vent !

Ronnie sagde ...

Som om du har råd. Bare vent, før du ved af det, så vil dit stadion ligne Herfølge Stadion i forhold til de nye tiders Nou Camp, Arn-engen.

Sluttie sagde ...

Det ligner et intern opgør mellem de to gamle, det skal man nok ikke begynde at blande sig i...
Jobbe vil bygge et stadion og Stan vil spare op til fremtiden - det lyder ikke helt normalt.
Jeg tror, at den som har flest point kommer til at ligge øverst, og nu må du liige være lidt medfølende Jobbe, selvom det er en delt 1. plads, så mangler Stan halvdelen af det der udgør hele Jer mænds mandlighed - tror nok han har brug for oprejsning (ja, undskyld udtrykket)

Jobbe sagde ...

all rigtht, all right så gir jeg mig.

Ronnie sagde ...

Hey, lad min manglende rejsning være i fred kvindemenneske.

Nu synes jeg Jobbe skal ligge nr. 1. Han skal ikke komme der med sin påtagede sympati, som skal maskere for hans indebrændthed over min overlegenhed.
Det er mig der er den storsindede, ikke ham, den lommeprokurator.

Jobbe sagde ...

Hva Stan er du sikker på du ikke skal stemme Ny alliance med de skiftende holder :-)

Jeg vil iøvrigt god benytte lejligheden til at trække alt hvad jeg har skrevet tilbage !

Jobbe sagde ...

holder = holdninger

Ronnie sagde ...

Med de staveevner, burde du så stemme på folkeskolelærerpartiet?

Ronnie sagde ...

Der var godt nok en del underlige spørgsmål i 2. runde. Hvem helvede kan huske IT-spørgsmål om procenter af markedsandele og den slags latterligt fis. Typisk Berlingske Tidende at fokusere på den slags erhervslivsting.

Ask sagde ...

Totalt irriterende, jeg blev sgu forstyrret da jeg var midt i testen. Utroligt at folk tillader sig at henvendes sig til en, på ens arbejdsplads, når man sidder og udfylder en absolut ikke arbejdsrelevant quiz. Hvor skal verden dog ende.

Ronnie sagde ...

Hader også når kunder forstyrrer en mens man står og prøver at finde en god flaske vin nede i ens butik. Har de ingen pli, som om jeg var der for deres skyld.

Sluttie sagde ...

ja ja, I kan jo ikke regne med at få spørgsmål, som I ved alt om hele tiden. Ellers er det jo ikke en udfordring. De andre udfordringer jeg har været med i har haft samme tema hele vejen igennem, men denne gang er det et helt nyt emne for hver runde. Det er meget cool, så alle har en chance for at kunne svare.

Ronnie sagde ...

Hvis jeg vinder konkurrencen, så lover jeg at stå fast på de vigtige danske værdier; hoveren, nedladenhed og selvforherligelse.

Ronnie sagde ...

Spændende hvornår Jobbe og Kats resultater kommer på, eller de har måske endnu ikke svaret.

Jobbe sagde ...

jeg har svaret.. fik 8 rigtige. Så vi er stadig lige...

Ask sagde ...

Totalt lorterunde. Hvordan skal man lige kunne vide, hvor pengene går til fra ulandskalenderen...

Ronnie sagde ...

Jeg havde lige været i banken og set en reklame for det, så den gættede jeg. Men hvordan hulen skal nogen ane, hvem fanden der er protektor for julemærkerne, og hvorfor behøver de en protektor.

Jobbe sagde ...

Ja enig ! sådan nogle klamme tøndedyr... de ku jo bare lade være at være så fede... møgsvin !
Hvad faen har de at gøre i en quiz !

Sluttie sagde ...

Ja jeg giver jer ret mht det dersens fedehjem, hvem fanden går op i deres dårlige vaner, og hvorfor...havde heller ikke hlt styr på ulandskalenderen...hvorfor skal vi vide så meget om andres ve og vel, vi har jo nok i vores eget, er det ikke lige det, vores nylige valg har vist!!! Grrrr....

Sluttie sagde ...

hlt=helt

Ronnie sagde ...

Anede slet ikke jeg var den mest vidende når det kommer til julen. Jeg, som ikke engang gider fejre julen. Altså bortset fra at spise jødekager og æbleskiver.

Ronnie sagde ...

Jeg vil godt indgive protest over at denne uges runde er sponsoreret af DUM Energy. Totjalt unfair, især når det handler om sådan et latterligt emne som Klima, hvem helvede aner noget om det lort. Og hvem helvede er Klimakterieminister Ronnie Hvedegaard?

Ask sagde ...

Det var faednme nogle møgspørgsmål. Kan se, at den kun registrerede fem korrekte svar da jeg tog testen, så der må da klart være en fejl. Jeg er jo for fanden ansat i foretagendet, og kan da selvfølgelig svare korrekt på alt. Jeg er jo medarbejderambassadør i et selskab, der er stor garant for miljøvenlige tiltag i den danske energisektor (til priser der kun er rimelige).

Jobbe sagde ...

En fremragende runde ! flere af dem tak. :-) Lige en runde for os med masser af tid og hvis højdepunkter på ugen hedder DR2 og "Debatten" og "Deadline"

Ronnie sagde ...

Pinligt for Ask at han fik det samme som mig. Han arbejder for et firma som har sponsoreret runden, mens min øverste chef med glæde bruger fattige til at arbejde i livsfarlige stenbrud og sælger olie til at forurene verden til den store guldmedalje.

Ronnie sagde ...

Vi kan vist allerede nu konstatere, at man bliver klogere med alderen og ikke omvendt, som mange medier idag ellers plæderer for, i hele deres dyrkning af ungdomskulturen.

Sluttie sagde ...

Jeg fik i øvrigt 7 rigtige, men programmet sluttede uventet, og da jeg kom på igen havde den ikke registreret mit svar på det sidste spørgsmål, irriterende når man nu endelig har svaret korrekt på flere end jer andre, undtagen Jobbe selvfølgelig, som åbenbart har en særlig viden om klima...

Ronnie sagde ...

Han har bare DR2 liggende på 1'eren på sit TV og intet andet.

Ronnie sagde ...

Må jeg iøvrigt nu jeg snakker DR være den første til at udsende en virtuel sørgebuket pga Per Wikings død. Måtte der være evig hygge der hvor han nu er endt.

Sluttie sagde ...

Er han død?

Ronnie sagde ...

Øhhh, ja, det er der meget der kunne tyde på. Det påstår ihvertfald de relevante myndigheder og samtlige aviser. Nu venter man bare på den obligatoriske udtalelse fra verdenslederne og statsmandsbegravelsen samt det medfølgende sørgeoptog med millioner og atter millioner af grådkvalte københavnere på gader og stræder.